26 Ekim 2010 Salı

Yeni doğacak bir fil, sosyal medya ve pazarlama :)

Sosyal medyanın olanakları kullanılarak Belçika Anvers'teki (Antwerp) bir hayvanat bahçesinin ziyaretçi sayısını 2009 yılında 2008 yılına göre nasıl büyüttüğünü anlatan bir inovasyon hikayesini sizlere aşağıda kısayolları yer alan poster ve slideshare'da yer alan bir sunum ile paylaşmak istedim.

Anvers Hayvanat Bahçesi yeni doğacak bir fil için kurduğu sitesi ile video ve bilgi paylaşarak, üye olan kişilere sms yollayıp anne filin durumu ve hamileleğinin nasıl geçtiğini anlatarak, ultrason görüntülerini takipçileriyle paylaşarak, blogda yaşananları anlatarak ve ziyaretçilerin fikirlerini alarak, doğacak fil için bir isim yarışması düzenleyerek, kısaca duygusal etkisi olan bir olayı; yavru bir filin doğum öncesi, doğum anını ve sonrasını dijital bir platformda paylaşarak farkındalık yarattı.

Hayvanat bahçesini 2009 yılında ziyaret eden kişi sayısı 2008 yılına göre 300.000 kişi arttı, internet sitesini 850.000 tekil ziyaretçi inceledi. Televizyonda hiç görünmediler.


Poster için; http://db.tt/DbBIOE1

Sunum için; http://www.slideshare.net/BTPsessions/btp-case-baby-elephant-zoo-antwerpen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.